I’ve got these letters tattooed on my arm

我將信件地址騰印在我的手臂上

That remind me each second of where I come from

時時刻刻不斷地提醒我來自何方

And the long hard road to get me back home

回家是條漫長艱難的歸鄉路

 

Back to my mama who raised me up right

回到那將我養大成人的媽媽身邊

And back to my lady who I held every night

回到那每晚擁抱的愛人身邊

It’s a long hard road trying to get home

試著走回這條漫長艱難的歸鄉路

 

I’d been gone now for too long

我背井離鄉已太長久遙遠

[副歌]

I’m not trying to stop a hurricane

我並不是要試著去阻止風暴發生

I’m not trying to shake the ground below

我並不是要試著去將一切翻天覆地

I’m just trying to find a way to make it back home

我只不過是在試著找到一個回家的契機

 

I’m not trying to part ocean waves

我並不是要試著去衝破浪潮

I’m not trying to overthrow the throne

我並不是要試著去先聲奪人

I’m just trying to find a way to make it back home

我只不過是在試著找到一個回家的契機

I’m just trying to get home

我只是想回到家中生活

 

I’ve got this image engraved in my mind

我早已將那憧憬銘刻於腦海深處

Of a light that I had in a whole different time

在那屋簷下的各種酸甜苦辣回憶錄

It still breathes and lives at the end of the road

歸鄉的終點處仍然會有燈火通亮的跡象

 

I’ve seen mountains and valleys through my missing days

離家的日子經歷過起起伏伏的人生

But I never once parted with how you begged me to stay

但我的心從未離開過你求我留下來的地方

I will run down that long hard and treacherous road to get home

我將回歸那條漫長艱難又風雨難測的家鄉路

[副歌#]

I’ve been gone for so long

我已離開相當久

But my heart it carries on

但我依然歸心似箭

As it pounds like a drum

心跳如鼓聲般悸動

On my journey back home

在回到家的旅程上

 

I’ve been gone for so long

我已離開相當久

But my heart it carries on

但我依然關心一切

I won’t give up

我永不放棄

[副歌#]

I’m just trying to get home

我只不過是想回家

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Steven shiuan 的頭像
    Steven shiuan

    Steven shiuan

    Steven shiuan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()